Antwoord op je vragen

Welkom bij de Frequently Asked Questions. Op deze pagina vind je een aantal van onze veelgestelde vragen met bijbehorende antwoorden. Staat je vraag er niet bij? Schroom dan niet contact met ons op te nemen.


Algemeen

Wat doet de CEB?
De CEB heeft twee hoofddoelen, namelijk het koppelen van getalenteerde Virgilianen aan interessante bedrijven en het binnenhalen van acquisitie voor Virgiel. Beide doen we door middel van het organiseren van evenementen en het verschaffen van exposuremogelijkheden.

Wat doet de CEB voor leden?
De CEB organiseert voor Virgilianen verschillende mogelijkheden om kennis te maken met bedrijven. Daarmee helpen we op weg met de eerste stappen richting je carrière, maar ook met latere stappen. Voor zowel oriëntatie als verdieping beide ben je aan het juiste adres!

Wat doet de CEB voor commissies en onderverenigingbesturen?
De CEB helpt commissies en onderverenigingbesturen bij het binnenhalen van acquisitie. Dit doen we door aan het begin van de commissie- of bestuurstijd een acquisitietraining te geven. Verder kunnen wij helpen met het opstellen van contracten en bewaren we overzicht over het contact tussen Virgiel en het bedrijfsleven.

Hoe kan ik jullie het beste bereiken?
Op deze pagina kun je al onze contactgegevens vinden. Daarnaast zijn wij te vinden in het achterste hok op de commissiegang, of in ons grijze pak op de borrelvloer. Kom vooral een keertje langs!

Wat doet jullie ondercommissie?
Onze ondercommissie, de ABC, organiseert de Alcuin Business Day. Als je daar meer over wilt weten, neem dan een kijkje op deze pagina.


Evenementen

Welke evenementen organiseren jullie?
Elk jaar wordt er een verschillende selectie aan evenementen georganiseerd, waarvan enkele elk jaar herhaald worden. Neem een kijkje op de studentenpagina voor het volledige overzicht en voeg de data toe aan je agenda!

Hoe verloopt de aanmeldprocedure voor deze evenementen?
Aanmelden voor een evenement gaat via deze site, dus je bent al op de juiste plek! Je vult je gegevens in en levert je CV aan. Inschrijvingen sluiten ongeveer twee weken van tevoren. Vervolgens worden de CV’s doorgestuurd naar de bedrijven en deze beoordelen ze. Op basis hiervan krijg je ongeveer een week van tevoren te horen of je bent geselecteerd voor het evenement.

Waar worden mijn gegevens voor gebruikt?
Voor vragen omtrent AVG verwijzen we je graag door naar ons privacybeleid.

Waar vinden de evenementen plaats?
De meeste evenementen vinden plaats op onze eigen sociëteit. De twee uitzonderingen hierop zijn de Consultancy Tour en de Business Tour. Bij beide tours gaan we in twee dagen langs bij vier verschillende bedrijven, met een verzorgde overnachting ertussen!

Hoe verloopt zo’n evenement?
Meeste evenementen beginnen met een presentatie van de deelnemende bedrijven, zodat je een algemeen beeld kan vormen. Vervolgens volg je een case bij één van de bedrijven. Natuurlijk kan je van tevoren je voorkeur voor een bedrijf opgeven. Na de case vindt er een borrel of diner plaats, waarbij je de mogelijkheid hebt om werknemers en recruiters van de verschillende bedrijven langer te spreken en al je vragen te stellen.

Moet je betalen om deel te nemen aan de evenementen?
Nee! Deelname aan ieder evenement is volledig kosteloos.

Hoe ver moet je met je studie zijn om deel te mogen nemen aan een evenement?
Hier is geen absolute grens voor, maar de doelgroep betreft eind-bachelor- en masterstudenten. Vanaf je derde jaar kun je je dus inschrijven!


Zelf CEB doen

Hoe ziet een dag als CEB’er eruit?
De dagelijkse bezigheden van een CEB’er omvatten onder andere contact behouden met bedrijven, nieuwe contacten leggen met bedrijven, functiespecifieke taken (denk aan bijvoorbeeld agenda’s maken, begrotingen maken of trainingen geven) en evenementen voorbereiden en draaien. Het is natuurlijk leuker om dit samen met commissiegenoten te doen, dus daarom spreken we hokshifts af om samen aan de gang te gaan.

Hoeveel tijd ben je kwijt aan CEB?
CEB doen kost flink wat tijd. Gemiddeld ben je 20 uur per week bezig. Hierdoor zal je niet al je vakken kunnen halen. Om te compenseren voor de studievertraging die je oploopt, krijg je 4 RPF-maanden.

Hoe ziet de vraagprocedure voor de nieuwe CEB eruit?
In januari wordt er een CEB masterclass georganiseerd, waar alle 3e en 4e jaars aan mee kunnen doen. In deze masterclass schetsen we een beeld hoe je commissietijd als CEB eruit ziet.
Vervolgens kan je de commissaris Vereniging een mailtje sturen. Hij/zij neemt de sollicitatiegesprekjes af met iemand uit de Raad van Advies. Dit vindt plaats in februari/maart.